خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

آرایشگران و سالن های زیبایی چگونه تبلیغات کنند؟

دسته‌بندی نشده 2017-08-03

Bio اینستاگرام

شاید شما هم تازه کسب و کاری افتتاح کرده اید و مطمئنا به دنبال تبلیغات هدفمند و موثری هستید. و یا در کسب و کار خود تجربه بالایی دارید و این موضوع را درک کرده اید که یک مدیر موفق هیچگاه از تبلیغات غافل نمی شود، اما به تازگی با تبلیغات در فضای مجازی آشنا شده اید و سوالات زیادی درباره آن دارید…

در این پست از وبلاگ قصد داریم نکات مهمی در زمینه چگونگی تبلیغ در اینترنت، اینستاگرام و تلگرام ، سایتها و شبکه های اجتماعی را آموزش دهیم و کسب کار آرایشگری یا مدیریت سالن زیبایی را به عنوان مثال ذکر کرده ایم.

مهمترین نکته در تبلیغات اینترنتی :

بهتر است در صفحات معرفی کسب و کار خود به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان (فالورها) نباشید. بلکه باید از فرصت فضای مجازی برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید (مثلا هرکس فقط یکبار پیج یا کانال شما را ببیند اما فالو نکند) به اینصورت می توانید مشتریانی جذب کنید ، برند شوید و یا حداقل در گوشه ذهن مردم برای استفاده در آینده قرارگیرید. درصورت جذب مشتری اگر این مشتریان از شما راضی باشند صفحاتتان را در شبکه های اجتماعی دنبال خواهندکرد.

چطور صفحه ای در اینستاگرام یا کانالی در تلگرام بسازیم و اداره کنیم؟

مرحله اول ( ساخت پیج):

برای کسب بهترین نتیجه در شبکه های اجتماعی و ساخت یک برند محبوب باید مراحل زیر را انجام دهید:

مهمترین قسمت درپیج اینستاگرام قسمت Bio پیج و در کانال تلگرام قسمت Description  است.

در این قسمت ها چه باید بنویسیم؟

فرض کنید شخصی برای اولین بار وارد پیج شما شده و هیچ اطلاعاتی درباره پیج شما ندارد. مطمئنا او برای درک کاربرد پیج شما پستهای شما را نگاه نمی کند چون وقت و حوصله اش را ندارد بلکه آمده تا توضیحات پیج را بخواند. حال اگر توضیحات بالایی پیج شما نتواند سوالات ابتدایی او را پاسخ دهد پس حتما برای همیشه پیج شما را ترک خواهد کرد. اما اگر این دو سه خط نوشته او را قانع کند که این پیج احتمالا بدردش خواهدخورد، پستهای شما را هم خواهددید.

و اما این سوالات ابتدایی چیست:

1- کار این پیج چیست؟ توضیحی بسیارمختصر درحد چند کلمه درباره حرفه و فعالیتتان ضروری است. ( به عنوان مثال: پیج یک آرایشگاه زنانه با کلیه خدمات آرایش و زیبایی است)

2- در دنیا به این بزرگی این آرایشگاه در چه شهری است؟ مهمترین کلمه که باید درج و به وضوح دیده شود نام شهر محل فعالیت شماست. در واقع اگر نام شهر خود را ننویسید مانند این است که اصلا پیجی ندارید!

3- اگر این آرایشگاه از منزل ما دور باشد که به دردم نمی خورد! پس اگر آدرس دقیق به هر دلیلی نمی نویسید حتما باید نام خیابان و محل سالن زیبایی خود را درج کنید.

موارد ضروری دیگر:

4- نام برند: برندسازی در دنیای کسب و کارهای امروزی مهمترین اصل در جذب مشتری است پس حتما نام برند خود را در عنوان صفحات بنویسید (مثلا آرایشگاه ماتیکی) و آی دی پیج را هم با ترکیبی از نام برند بسازید ( مثلا matiki_ir ).

5- عکس پروفایل:

  • عکس پروفایل هم باید واضح، زیبا و جذاب باشد وهم مشحص کند که این پیج یک آرایشگاه است.
  • اگر پیج شما مربوط به کل آرایشگاه است و نه یک آرایشگر پس هرگز از تصویری معمولی از چهره خود استفاده نکنید.
  • می توانید از تصویر لوگو یا تابلو ورودی سالن استفاده کنید.
  • اگر آرایشگاه شما سالنی مجلل و لوکسی دارد حتما از عکس سالن استفاده کنید یا در لایه های زیرین کانال تلگرامی خود حتما این عکس ها را قراردهید.

6- آدرس دقیق و اطلاعات تماس:

آیا این درست است که مشتری شما که قصد نوبت گیری یا مراجعه به آرایشگاه را دارد در بین پست های شما به دنبال شماره تماس و آدرس دقیق بگردد؟ شاید او حوصله نداشته باشد…

7- لینک ارتباط:

بسیاری از مردم تماس تلفنی نمی گیرند و با چت کردن راحتتر هستند. پس ID اکانت ارتباطی خود را در قسمت توضیحات کانال تلگرام درج کنید و پاسخگوی دایرکت ها در اینستاگرام باشید.

8- درضمن بهتر است لینک کانال تلگرامی خودرا در قسمت website پیج اینستاگرامتان درج کنید.

 

مرحله دوم (فعالیت جذاب):

همیشه این سوال را از خود بپرسید که مردم چرا باید صفحه من را دنبال کنند؟ این پیج به چه درد میخورد؟ چه جذابیتی در پیج من وجود دارد؟

اگر برای این سوالات پاسخی قانع کننده پیدا نکردید حتی انتظار یک فالور واقعی هم نداشته باشید…

صفحات شما باید فعال ، جذاب و کاربردی باشد. تا مشتری را هیجان زده به سمت کسب و کار شما بکشاند.

 

یک آرایشگر چطور می تواند پیج تبلیغاتی جذاب در اینستاگرام یا تلگرام بسازد:

  • از نمونه کارهای خود عکس یا فیلم قراردهد به طوری که مشخص باشد کارشماست مثلا کارت ویزیتتان یا بخشی از سالن در عکس ها دیده شود و یا در فیلم ها صحبت کنید به اینصورت جای شکی برای کیفیت کار خود در ذهن مشتری نخواهید گذاشت و مشخص می شود که به کارتان افتخار می کنید و اعتماد به نفس دارید. هرگز از عکس نمونه کار دیگران یا عکس های اینترنتی استفاده نکنید که این کار باعث لو رفتن شما و پراکندگی مشتریان خواهدشد.
  • حریم خصوصی مشتریان و شرعیات را رعایت کنید.
  • هر از گاهی در پیج اینستاگرام خود از فعالیتتان فیلم زنده (Live video ) بگذارید که خیلی جذاب است.
  • تخفیفات ناگهانی ، واقعی و کوتاه مدت را اعلام کنید.
  • فیلم ها و مطالب آموزشی و جذابی درباره آرایشگری ، خودآرایی و سلامت و زیبایی قراردهید اما کلیشه ای و کسل کننده و طولانی نباشند.
  • هرگز نظرات منفی را در کامنت ها حذف نکنید و پاسخ همه را با متانت و رعایت کامل ادب بدهید.
  • کمی شوخی در کپشن ها ، پستها یا کامنت ها بد نیست.
  • در پیج اینستاگرام هرگز چند پست پشت سرهم نگذارید و با فاصله های چند ساعته این کار را انجام دهید اما در کانال تلگرام بلعکس همه پستها را یکجا قراردهید بهتراست.
  • عکس هایی از محیط سالن قراردهید تا مشتری بداند به محیطی بهداشتی و آرام خواهدرفت.
  • هفته ای یکبار در پیج مسابقه طرح کنید و جوایز خوبی بدهید.
  • درباره مسائل مختلف ، کیفیت و قیمت های کارتان نظرسنجی کنید و کلا سعی داشته باشید با فالورها در تعامل دوطرفه باشید. (نظرتان منفی را هم قبول کنید این نشان از حرفه ای بودن شما دارد)
  • فالو و لایک فیک نگیرید هرچند برای شروع کار که پیج شما خالی است 2 تا 3 هزار فالور فیک بد نیست.
  • از عکس های ترکیبی، شلوغ و پراز نوشته استفاده نکنید که هم پیج شما زشت می شود و هم جلب توجه نمی کنند.

مرحله سوم (تبلیغات):

حالا یک پیج خوب ساختیم… اما چطور مردم پیج را ببینند؟!

خب معلومه با تبلیغات…

در تبلیغات میدانی و کارت ویزت خود آی دی پیج خود را بنویسید (مثلا @matiki_ir)

اما مهمتر از آن انجام تبلیغ در فضای مجازی است که باید نکاتی را در این مورد رعایت کرد:

  • تبلیغ در پیج های مخصوص تبلیغات به مراتب بهتر از پیج های سرگرمی و خبری است. چون اعضای پیج های تبلیعاتی آمده اند که تبلیغ ببینند و استفاده کنند.
  • در صفحاتی تبلیغ کنید که اعضای واقعی و فعالی دارند و آن پیج را دوست داشته باشند (حتما دیده اید که تعداد پیج هایی که پر از فالور و لایک فیک (غیرواقعی) بوده و تبلیغات می کنند بیشتر از پیج های واقعی و مفید هستند و شناخت آنها کار نسبتا سختی است اما راحترین راه برای شناخت پیج سالم این است که ببینید تبلیغ دهندگان قبلی چه نتیجه ای گرفته اند و یا از بین دوستان و آشنایان شما کسی آن پیج را فالو کرده است یا خیر و یا چقدر با آن پیج آشنا هستند. یا اینکه لایک کنندگان این پیج ها را ببینید، این لایکرها باید عمدتا پیج هایی بسته با تعداد فالوینگ یا فالور کم باشند. درضمن یک پیج تبلیغاتی خوب حداقل دو سال باید فعالیت کرده باشد.)
  •  عکس های تبلیعاتی شما نباید دارای نوشته های زیاد باشد، ترکیبی از تصاویر زیاد یا بی کیفیت هم کسی را جذب نخواهدکرد.
  • متن (کپشن) تبلیغ نیز باید بسیار کوتاه باشد چون متن بلند کلا خوانده نمی شود، هیجان انگیز باشد ، چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد و یا سوال برانگیز و جذاب باشد.
  • با ارائه میزان تخفیفی عالی برای کسانی که این آگهی را می بینند میتوانید جذابیت خوبی به آگهی ببخشید.
  • همیشه استفاده از ویدئویی کوتاه برای انتقال مطالب تبلیغاتی بهتر جواب خواهد داد. بهتر است در این ویدئو فضای کسب و کارتان ،چگونگی انجام خدماتتان یا نمونه کارها و محصولاتتان نشان داده شود و برای متقاعد کردن مشتری صحبت کنید.
  • بهترین راهکار برای افضایش تعداد فالورهای شما در اینستاگرام (و نه مشتری واقعی) فالو کردن دیگران است تا پیج شما را ببینند و فالو کنند. برای این منظور مثلا اگر شما آرایشگاه زنانه ای در شهر مشهد دارید، باید به پیج هایی که ادمین آنها یک مشهدی است بروید، یک پست را باز کنید و لایک کنندگان خانم آن پست را فالو کنید. اگر بعد از انجام تعداد زیادی فالو دیگر نتوانستید فالو کنید (بلاک فالو شدید) باید تعداد زیادی از فالوینگ های خود را آنفالو کنید یا اینکه چند روزی کسی را فالو نکنید و یا زیر پست های شما افراد متعددی تعداد زیادی کامنت بگذارند تا شما بتوانید باز هم دیگران را فالو کنید.
  • راهکار دوم برای افزایش این نوع فالور  لایک کردن پست ها و کامنت های دیگران است، همچنین گذاشتن کامنت های مثبت زیر پست های دیگران هم می تواند موثر باشد.

توجه: حتما از تک تک مشتریان خود بپرسید از چه طریق با شما آشنا شده اند تا روش های موثرتر تبلیغاتی را بشناسید و آنها را تقویت کنید ( بهتر است این اطلاعات از طریق فرم نظرسنجی بدست آورید)

امیدوارم این مطلب از وبلاگ به شما کمک کرده باشد…

لطفا شما هم تجربیات خود را در زمینه تبلیغات آنلاین و اینترنتی در قسمت نظرات درج کنید.

یک پاسخ تا “آرایشگران و سالن های زیبایی چگونه تبلیغات کنند؟”

دنبالک ها / پینگ بک ها

  1. کدام آگهی ها قابل اعتماد هستند؟ | ماتیکی

ارسال نظر

  • ویدئو از آموزش چگونگی گریم ترسناک و هالویینی

    با در 2017-10-31 - 0 نظرات

    فیلم های میکاپ و گریم های خیلی ترسناک و فوق العاده هنری کلیپ های آموزشی انواع گریم و میکاپ را در کانال آپارات یا کانال تلگرام ماتیکی ببینید.   ویژه 31 اکتبر روز مراسم هالووین در غرب

  • کدام آگهی ها قابل اعتماد هستند؟

    با در 2017-11-02 - 0 نظرات

    اگر میخواهید بعد از مراجعه به آرایشگاه یا هر مرکزی پشیمان نشوید باید برای این دو سوال اساسی پاسخ مناسبی یافته باشید: به کدام آگهی ها می شود اعتماد کرد؟ از کجا بدانیم محتویات درج شده در داخل آگهی نظیر نمونه کارها واقعی و راست هستند؟ به کدام آگهی ها می شود اعتماد کرد؟ برای […]

در اینستاگرام و کانال تلگرام ما ویدئوهای آموزشی و تصاویر مد، فشن و آرایشی و زیبایی بیشتری ببینید:

  • follow
  • follow
  • salonzibaei
  • salonzibaei