خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

اصول آرایشگر موفق بودن و آرایشگاه برند شدن

دسته‌بندی نشده 2017-06-14

چگونه یک آرایشگر موفق باشم؟

شاید شما هم یک بانوی آرایشگر هستید و این سوال برای شما پیش آمده که راز موفقیت آرایشگران در چیست و چه اصول و نکاتی باید رعایت شود؟!

با بررسی شیوه کار آرایشگرهای موفق می توان به راحتی چه اصل مهم را دریافت که همه آنها کاملا رعایت کرده اند، اما متاسفانه بسیاری از آرایشگران نه چندان مطرح، هرچند که این اصول را بدانند عمدتا انجام نمی دهند!

نکاتی در این خصوص را به صورت زیر طبقه بندی کرده ایم و امیدواریم با توجه جدی به آنها پله های پیشرفت در این حرفه را طی کنید.

۱- مدارک فنی و حرفه ای تخصص خود را از مراکز آموزشی معتبر دریافت کنید هرچند در این حرفه ماهر باشید. چون در این دوره ها حتما نکات قابل توجه حرفه ای ، بهداشتی ، قانونی و… خواهید آموخت، بعلاوه اینکه وجود این مدارک اعتماد مشتری را جلب خواهدکرد.

۲- اگر تازه کار هستید حتما با کار روی مدلهای رایگان زیادی، مهارت خود را کامل کنید و سپس سعی کنید از سایت های تخفیف گروهی استفاده کنید و تبلیغات خود را در فضای مجازی گسترش دهید زیراکه هزینه بسیار پایین و بازخورد مناسبی دارند.

۳- آرایشگری و سالن داری از نوع کسب و کاری است که نیاز به مشتری های دائم دارند، بنابراین هر یک مشتری برای شما حکم شکست یا موفقیت خواهدداشت. اگر مجدد مراجعه کرد شما موفق و اگر برای همیشه خداحافظی کرد شما شکست خورده اید.

۴- رفتار و طرز برخود آرایشگر با مشتری حتی می تواند از کیفیت کار هم مهمتر باشد. ممکن است مشتری از کیفیت کار یا هزینه رضایت چندانی نداشته باشد اما ایجاد رابطه ای دوستانه بین شما احتمالا مجدد ایشان را به آنجا خواهدآورد، و بلعکس اگر رفتار شما زننده باشد مشتری آرایشگر جدیدی را جستجو خواهدکرد.

۵- رعایت بهداشت و آرامش در سالن مورد بسیار مهمی است. اگر مشتری فقط از یک مورد بهداشتی ناراحت شود هرگز مجدد مراجعه نخواهدکرد. درضمن عدم رعایت بهداشت ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد.

۶- در انتخاب سالن آرایشگاه جهت شروع فعالیت بسیار دقت کنید چراکه تعویض سالن زیبایی با از دست دادن تعدادی از مشتریانتان در نهایت به کسب و کار شما آسیب جدی وارد خواهدکرد. پس از ابتدا جایی را انتخاب کنید که بدانید ماندگار خواهیدبود.

نکات مهم انتخاب سالن آرایشگاه زنانه برای شروع فعالیت:

الف) حتما در سالن آرایشگاهی شروع به فعالیت کنید که دارای مجوزهای قانونی لازم و تابلوی ورودی باشد زیرا که سالن های زیبایی بدون تابلو همیشه مشتریان کمتری دارند و عمده ی این مشتریان انتظار پرداخت هزینه های پایینتری خواهندداشت!

ب) مدیر (مدیران) سالن باید خوش رفتار ، منصف و باعدالت باشد، بتواند بین آرایشگران همکار عدالت را رعایت کند و سهم خود را در همکاری با شما عادلانه حساب کند تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. همچنین باید به بهداشت و اصول قانونی آرایشگری اهمیت بدهد ( تا یک روز صبح با پلمپ بودن سالن مواجه نشوید) به تبلیغات اهمیت دهد و برای این مهم هزینه کند (تا دیده شوید و با رکود مواجه نشوید) در استخدام و همکاری با آرایشگران وسواس داشته باشد (تا کیفیت کار سایرین کار شما را زیر سوال نبرد، چون بسیاری از مردم همه شما را به یک چشم خواهنددید). در کشف این موارد می توانید از همکاران در سالن و مشتریان دائمی نیز پرس وجو کنید.

پ) سالن آرایشگاه باید موقعیت مناسب شهری ، جای پارک مناسب و اتاق انتظاری ترجیحا با امکان پذیرایی داشته باشد.حال آنکه هرچه این سالن در منطقه مرفع تر و ظاهری شیک و لوکستر داشته باشد، شما مشتریان بیشتر و راضی تری خواهیدداشت!

ج) همکاران شما در آرایشگاه نباید حس رقابت با یکدیگر داشته باشند بلکه تعامل و همکاری در آنها دیده شود. همچنین همه آرایشگرها باید به بهداشت اهمیت دهند ، با مشتری بسیار خوش برخورد و باحوصله باشند و مهمتر اینکه در حرفه ی خودشان متخصص و مشتریان راضی داشته باشند.

 

۷- حتما از تک تک مشتریان خود بپرسید که از چه طریق با شما آشنا شده اند تا روش های برتر تبلیغاتتان را دریابید. بهتر است با فرمی نظرسنجی این اطلاعات را کسب کنید.

8- و اما مهمترین نکته برای برندسازی در هر صنف و کسب و کاری تبلیغات تبلیغات و تبلیغات است. شما باید دیده شوید تا گوشه ذهن مردم حک گردید، این یعنی برندسازی و این برندها هستند که بیشترین مشتری ها را دارند و بالاترین هزینه ها را دریافت می کنند. در زمینه تبلیغات هرگز نعمت فضای مجازی را از دست ندهید و در وبسایت ها و شبکه های مجازی تبلیغات کم هزینه و حتی رایگان اما پرثمر داشته باشید. ( در پست بعدی وبلاگ “ماتیکی” درباره چگونگی تبلیغات آرایشگاهها و آرایشگران بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

  • آموزش ترکیب کردن رنگ مو

    با در 2017-02-05 - 4 نظرات

    رنگ مو یکی از مهترین اصول جذابیت چهره بانوان است اگر به درستی انتخاب و رنگ شود! شاید شما هم آرایشگر هستید و به دنبال فرمول های جدید برای ساخت رنگ موهای حرفه ای می گردید. یا اینکه آرایشگر نیستید اما دوست دارید خودتان موهای خود یا دوستانتان را رنگ کنید و به دنبال آموزش […]

  • تصاویر فانتزی آرایشگاه مناسب لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و...

    با در 2016-10-12 - 7 نظرات

    عکس لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و… برای آرایشگر ، آرایشگاه و سالن زیبایی تصاویر فانتزی بسیار هنرمندانه و ارزشمند مناسبی برای استفاده به عنوان عکس کارت ویزیت ، بنر یا لوگو آرایشگاه شما آماده و رایگان در اختیار شما آرایشگران هنرمند ماتیکی قرارگرفته است. امیدواریم رضایت شما را جلب کنند و موفقیت بیشتری […]

  • Bio اینستاگرام

    آرایشگران و سالن های زیبایی چگونه تبلیغات کنند؟

    با در 2017-08-03 - 3 نظرات

    نکات تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام برای آرایشگر ها، آرایشگاه ها و کلینیک زیبایی. آموزش ساخت و بهینه سازی پیج اینستاگرام و شناخت پیج مناسب برای تبلیغ آرایشگاه و خدمات زیبایی آموزش ادمینی اینستاگرام آرایشگر

  • عکس از مدل های نقش حنا روی بدن و آموزش تهیه حنا برای طراحی

    با در 2017-03-12 - 0 نظرات

    نقش حنا (طراحی حنا ) شاید شماهم می دانید که درعصر مدرن نیز در بزرگترین مراکز زیبایی و آرایشی دنیا از “حنا” به عنوان یکی از مواد آرایشی کاربردی و مفید استفاده می شود. در این صفحه تعداد زیادی عکس جدید از طرح های مختلف نقش حنا روی بدن ( تتو موقت ) برای سلیقه […]

  • تصاویر آرایش دور چشم و میکاپ جدید

    با در 2016-11-07 - 0 نظرات

    تصاویری متنوع از انواع مد جدید آرایش دور چشم و میکاپ 2017 با سلام به همه عاشقان آرایش و زیبایی و بانوان خوش سلیقه ایران زمین در این پست از بلاگ براتون تعدادی از جدیدترین و بروزترین مدلهای آرایش دور چشم یا میکاپ چشم ( Eye makeup ) آوردیم… چطور چهره ، پکلها و دورچشم خود […]

در اینستاگرام و کانال تلگرام ما ویدئوهای آموزشی و تصاویر مد، فشن و آرایشی و زیبایی بیشتری ببینید:

  • follow
  • follow
  • salonzibaei
  • salonzibaei