خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

ملاک ها و نکات انتخاب آرایشگر یا آرایشگاه زنانه

دسته‌بندی نشده 2017-04-02

چگونه آرایشگاه زنانه مناسبی برای خدمات مختلف زیبایی یا عروس انتخاب کنیم؟

نکات انتخاب آرایشگر

1) آرایشگر را انتخاب کنیم یا آرایشگاه؟

نکته خیلی مهی که باید به آن توجه کنیم این است که بسیاری ازسالن ها حتی سالن های معروف صندلی های سالن خود را به آرایشگران اجاره می دهند و برای مدیران برخی سالنها تنها پرداخت شدن این اجاره بها مهم است و تجربه نشان داده عمده آرایشگران در بین این صندلی ها و سالنهای مختلف دائما در حال جابجایی هستند بنابراین ممکن است شما تعریف فلان سالن را از نزدیکانتان بشونید ولی شما خبر ندارید که آرایشگر ماهر آن سالن دیگر آنجا نیست! یا اینکه شما سالن بسار لوکس و معروفی را انتخاب کنید ولی خبر ندارید که آرایشگری مبتدی و ناوارد برای خدمات مورد نظر شما به تازگی در آنجا مشغول به کار شده و منتظر شماست.

پس باید ابتدا آرایشگران را بررسی و انتخاب کنید. مگر اینکه شما عروس باشید و احتیاج به تعداد متعددی آرایشگر با سالنی لوکس داشته باشید.

 

2) باید نمونه هایی کار آرایشگران را ببینید

از فضای مجازی کمک بگیرید. مثلا با مراجعه به سایت ماتیکی می توانید تعدادی از نمونه کارهای آرایشگاه موردنظرتان را ببینید البته که بسیاری از این آرایشگران و سالنها صفحاتی در شبکه های اجتماعی دارند ، به این صفحات مراجعه کنید و کار آنها را با دقت بررسی کنید.

نکته بسیار مهم درباره عکس نمونه کار:

متاسفانه بسیاری از آرایشگران از تصاویری جعلی به عنوان نمونه کار استفاده می کنند. پیشنهاد میکنیم فقط به تصاویری اعتماد کنید که در آنها بخشی از سالن آرایشگاه و یا کارت ویزیت آنها به وضوح دیده می شود. ( این آگهی ها در سایت ماتیکی با زمینه صورتی برجسته شده اند)

 

3) سالن زیبایی را از نزدیک ببینید

به سالن‌هایی که نظرتان را جلب کرده اند بروید و کیفیت کار آرایشگر، بهداشت و زیبایی سالن و طرز برخورد پرسنل را بررسی کنید. فراموش نکنید که از نظرات مشتریانی که در سالن حضور دارند هم استفاده کنید چراکه احتمالا آنها از قبل مشتری سالن بوده اند و می توانند خصوصیات سالن را دراختیارتان بگذارند. مثلا قبلا عروس سالن را دیده اند و می توانند امتیاز معتبری به سالن بدهند.

وضعیت پاکیزگی سرشورها، میزکار، کف و سرویس‌های بهداشتی را ببینید چون آرایشگاهی خوب است که مدیر آن به حداقل حقوق مشتریانی که به او اعتماد کرده اند احترام بگذارد. آرایشگری که بهداشت و احترام کلامی در برابر مشتری اهمیت ندهد احتمالا دربرابر کیفیت کار نیز مسئولیت پذیر نخواهدبود.

 

4) صرفا به خاطر برند بودن آرایشگاه انتخابش نکنید

برخی سالن‌های برند فقط به دلیل شناخته شده بودن سرزبان هستند اما اگر شما به آنها سری بزنید ممکن است اصلا از کیفیت کار ، بهداشت یا طرز برخورد آرایشگران خوشتان نیاید.

 

5) از تجربه دیگران استفاده کنید

ببینید آشنایان شما چه کسی را پیشنهاد می دهند اما به نظراتی که در فضای مجازی میبینید زیاد اعتماد نکنید چراکه عمده ی این نظرات یا توسط نزدیکان آرایشگر درج می شوند یا توسط رقبای آنها!

 

6) مدارک مهارتی آرایشگر را ببینید:

بسیاری از سالن‌ها در تبلیغات خود از متدها و مدارک به روز بین‌المللی صحبت میکنند اما در واقع فقط مدرک دوره عمومی فنی حرفه‌ای را دارند! اگر سالن یا آرایشگری در مورد مدارک و متدهایش ادعایی دارد حتما روی دیوار دفتر مدیر سالن زیبایی دنبال اسناد این ادعاها باشید. درضمن فراموش نکنید که در مواردی مثل لیزرموهای زائد، بوتاکس ، تزریق ژل، پاک کردن تتو و… فقط باید به مرکزی زیر نظر پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

7) کار دست آرایشگر را ببینید:

ضمن مشاهده مهارت دست او ببینید می‌تواند سریع و بدون سردرگمی کاری که از او خواسته شده را به نتیجه برساند؟ (یک آرایشگر ماهر آرایشگری است که کار دستش تند و سریع باشد) ، دور و برش را تمیز و مرتب نگاه می دارد؟ روپوش و سرو و وضع مرتبی دارد؟ و آیا محترمانه صحبت می کند؟

 

8) هنر و خلاقیت آرایشگر را بپسندید:

 

آرایشگر باید هنرمند ، خلاق و با حوصله باشد. یک آرایشگر ضمن اینکه باید تکنیک‌ها و روش‌های آراستن مشتری‌ را بداند باید سلیقه و ابتکار خوبی داشته باشد تا بتواند در مورد هر کس تکنیک‌ها را به طرز منحصر به فردی پیاده کند. مثلا شما می‌گویید این مدل را دوست دارم آرایشگر باید بتواند این مدل را برای شما نقد کند و بگوید به چه دلایلی موافق یا مخالف خواسته ی شماست.

 

9) امکان چه خدماتی وجود دارد؟

اگر عروس هستید امکان انجام خدمات دلخواه خود را جویا شوید، مثل کوتاهی موبرداشتن ابروهای پرپشت، پاکسازی پوست ، اصلاح صورت، اپیلاسیون ، بخور، رنگ مو، خدمات ناخن، ماساژ صورت، سر و بدن، تست استایل و گریم، گریم صورت، اصلاح موهای کم‌پشت، صاف کردن مو، فر کردن مو ، کمک به پوشیدن و ست کردن لباس عروس با تاج عروس و… و اگر برای شما مقدور است در موارد مهمم تر از آرایشگرش تست بگیرید.

نکات انتخاب آرایشگاه

نکات انتخاب آرایشگاه

 

در پستهای بعدی درباره اصول بهداشتی در سالنهای زیبایی زنانه صحبت خواهیم کرد.

ارسال نظر

  • آموزش ترکیب کردن رنگ مو

    با در 2017-02-05 - 4 نظرات

    رنگ مو یکی از مهترین اصول جذابیت چهره بانوان است اگر به درستی انتخاب و رنگ شود! شاید شما هم آرایشگر هستید و به دنبال فرمول های جدید برای ساخت رنگ موهای حرفه ای می گردید. یا اینکه آرایشگر نیستید اما دوست دارید خودتان موهای خود یا دوستانتان را رنگ کنید و به دنبال آموزش […]

  • تصاویر فانتزی آرایشگاه مناسب لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و...

    با در 2016-10-12 - 7 نظرات

    عکس لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و… برای آرایشگر ، آرایشگاه و سالن زیبایی تصاویر فانتزی بسیار هنرمندانه و ارزشمند مناسبی برای استفاده به عنوان عکس کارت ویزیت ، بنر یا لوگو آرایشگاه شما آماده و رایگان در اختیار شما آرایشگران هنرمند ماتیکی قرارگرفته است. امیدواریم رضایت شما را جلب کنند و موفقیت بیشتری […]

  • Bio اینستاگرام

    آرایشگران و سالن های زیبایی چگونه تبلیغات کنند؟

    با در 2017-08-03 - 3 نظرات

    نکات تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام برای آرایشگر ها، آرایشگاه ها و کلینیک زیبایی. آموزش ساخت و بهینه سازی پیج اینستاگرام و شناخت پیج مناسب برای تبلیغ آرایشگاه و خدمات زیبایی آموزش ادمینی اینستاگرام آرایشگر

  • عکس از مدل های نقش حنا روی بدن و آموزش تهیه حنا برای طراحی

    با در 2017-03-12 - 0 نظرات

    نقش حنا (طراحی حنا ) شاید شماهم می دانید که درعصر مدرن نیز در بزرگترین مراکز زیبایی و آرایشی دنیا از “حنا” به عنوان یکی از مواد آرایشی کاربردی و مفید استفاده می شود. در این صفحه تعداد زیادی عکس جدید از طرح های مختلف نقش حنا روی بدن ( تتو موقت ) برای سلیقه […]

  • تصاویر آرایش دور چشم و میکاپ جدید

    با در 2016-11-07 - 0 نظرات

    تصاویری متنوع از انواع مد جدید آرایش دور چشم و میکاپ 2017 با سلام به همه عاشقان آرایش و زیبایی و بانوان خوش سلیقه ایران زمین در این پست از بلاگ براتون تعدادی از جدیدترین و بروزترین مدلهای آرایش دور چشم یا میکاپ چشم ( Eye makeup ) آوردیم… چطور چهره ، پکلها و دورچشم خود […]

در اینستاگرام و کانال تلگرام ما ویدئوهای آموزشی و تصاویر مد، فشن و آرایشی و زیبایی بیشتری ببینید:

  • follow
  • follow
  • salonzibaei
  • salonzibaei