خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

نکات بهداشتی در آرایشگاه های زنانه

دسته‌بندی نشده 2017-05-14

 

آرایشگاهی را انتخاب کنید که تابلو دارد و زیر نظر اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهر شما فعالیت می کند و سالنی تمیز و آرام دارد.

بهداشت در آرایشگاه های زنانه

نکات بهداشتی هنگام کوتاهی موی سر:

تمیزی سرشویی عامل مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های پوست و مو و بیماری‌های قارچی است. سرشویی آرایشگاه‌ باید پس از هر نوبت استفاده کاملا شسته و خشک شود. نکته مهم بعدی در این مورد حوله مورد استفاده برای خشک کردن موهاست. بهتره هر مشتری حوله خود را هم به سالن زیبایی ببرد. البته در آرایشگاه‌های معتبر تعدادی حوله وجود دارد که در پایان روز در ماشین لباس‌شویی و خشک ‌کن شسته و هفته‌ای یک بار هم برای ضدعفونی شدن به خشکشویی فرستاده می‌شوند. نکته بعدی در رابطه با قیچی و شانه‌ای است که آرایشگر برای کوتاه کردن مو از آن استفاده می‌کند. قیچی پس از هر بار کوپ باید با الکل ضدعفونی و در پایان هفته  در دستگاه اتو کلاو استریل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده باید شسته و در ظرف محتوی الکل نگهداری شوند.

نکات بهداشتی اصلاح صورت:

آرایشگر باید پیش از شروع اصلاح، نخ را با الکل ضدعفونی و بعد از پایان کار هم برای کاهش التهاب پوست مشتری، از پماد اکسید روی استفاده کند. نخ باید یک بار مصرف باشد و برای هر مشتری جداگانه استفاده شود. درغیر اینصورت احتمال انتقال بیماری‌های پوستی و ویروسی زیاد است.  باید آرایشگر در طول روز ، هر موچین را تنها برای یک نفر استفاده کند بنابراین باید در آرایشگاه تعدادی موچین ضدعفونی شده آماده برای مشتریان گذری داشته باشد و در پایان روز کاری همه موچین‌ها را جهت ضدعفونی در الکل قراردهد. اما بهترین کار اینست که مشتری یک موچین تمیز و سالم در لوازم شخصی خود داشته باشد و آرایشگر تحویل دهد.

بهداشت در سایر خدمات آرایشگری:

مش‌ کردن موها اغلب به دو روش انجام می‌شود: با استفاده از کلاه و با استفاده از فویل. کلاهی که برای مش استفاده می‌شود از جنس لاستیک نرم و با ضخامتی متوسط است. آرایشگر حتما باید بعداز هربار استفاده از کلاه، آن را با مایع ظرفشویی شسته و با الکل ضدعفونی نمایند و جهت جلوگیری از چسبناکی به آن پودر بزند. استفاده از فویل برای مش مو بهداشتیتر است زیرا فویل یک بار مصرف بوده و برای مشتری بعدی استفاده نمی‌شود. اما آرایشگری که با فویل مش میکند باید با تجربه ‌تر باشد چون فویل حرارت زیادی در خود نگه می‌دارد و ممکنه مو شما را بسوزاند. برای گذاشتن موم روی پوست افراد نیز اغلب از قاشق‌های یکبار مصرف استفاده می‌شود.

در انجام تاتو که حساسترین نکات بهداشتی باید در آن رعایت شود، از سوزن‌ها و رنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که اگر پس از هر بار استفاده دور انداخته نشوند، می‌توانند عامل انتقال بیماری‌های خونی و عفونی مانند ایدز و هپاتیت C و  Bباشند.

اگر قبل از کاشت ناخن آرایشگر از مواد ضد قارچ استفاده نکند و هوای زیر ناخن مصنوعی را خوب نگیرد، فضای میان ناخن دست و ناخن مصنوعی خالی می‌ماند که این فضا در اثر تماس با آب میتواند مرکز تجمع قارچ و میکروب ها شود. اگر ناخن های شما قارچ بگیرد باید تا مدتها درد بسیار رنج آوری را تحمل کنید.

برای ضدعفونی وسایل پلاستیکی از میکروتن و جهت ضد عفونی وسایل فلزی از چراغ الکلی ( ترجیحاً فوری ) استفاده گردد.

درضمن کلیه متصدیان و کارگران موظفند کارت معاینه پزشکی معتبر در محل کار خود داشته و هنگام مراجعه بازرسین بهداشت ارائه نمایند.

بهداشت وسایل آرایشگاه های زنانه:

مورد مهمی که در بسیاری از آرایشگاه‌ها به آن توجه  نمی‌شود، رعایت بهداشت پیش‌بند است. به طور معمول از هر پیشبند برای چند مشتری استفاده می‌شود و به این ترتیب خطر انتقال بیماری‌های پوست و مو بخصوص از طریق قسمتی از پیش‌بند که دور گردن بسته می‌شود وجوددارد. بنابراین در آرایشگاه‌ باید از چسب‌های مخصوصی دور گردن استفاده شود تاپوست گردن در تماس مستقیم پیش‌‌بند نباشد.

ضمنا در صورت آلوده شدن وسایل آرایشگاه مثل قیچی، دسته تیغ و ریش تراش یا… به ترشحات زخم و یا خون‌، باید فقط از طریق حرارت بالا و مستقیم، نسبت به ضد‌عفونی آن اقدام شود. لبه‌های قیچی و دسته تیغ در صورت آغشته شدن به خون باید به طور مستقیم حداقل یک دقیقه روی شعله چراغ الکلی قرارگیرد. اما درحالت عادی برای ضدعفونی می‌توان وسایل را با محلول‌های مجاز ضد‌عفونی کرد.

تخلفات رایج در سالنهای زیبایی:

متاسفانه بیشتر آرایشگاه‌های زنانه محصولات چاقی و لاغری تجویز می‌کنند ، اعمالی نظیر بوتاکس ، الکترولیز، لیپولیز، هیدرودرمی، کوتریزاسیون پوست، کاشتن مو، پیلینگ (برداشتن قشر سطحی پوست) و… انجام می دهند که تمام این موارد تخلف پزشکی محسوب می شوند و ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای مشتری داشته باشد. یک آرایشگاه فقط حق دارد در چارچوب وظایفی که از سوی اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تعیین شده اقدام کند. از جمله کارهایی که هم‌اکنون رواج زیادی در آرایشگاه‌ها یافته، تزریق ژل به لب است. این موضوع موجب متورم شدن لب‌ها می‌شود و مدیر آرایشگاه‌ در برابر آنها مسئول است.  برای انجام این موارد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهداشت در آرایشگاه های زنانه

بهداشت در آرایشگاه های زنانه

بدون برچسب

  

ارسال نظر

  • آموزش ترکیب کردن رنگ مو

    با در 2017-02-05 - 4 نظرات

    رنگ مو یکی از مهترین اصول جذابیت چهره بانوان است اگر به درستی انتخاب و رنگ شود! شاید شما هم آرایشگر هستید و به دنبال فرمول های جدید برای ساخت رنگ موهای حرفه ای می گردید. یا اینکه آرایشگر نیستید اما دوست دارید خودتان موهای خود یا دوستانتان را رنگ کنید و به دنبال آموزش […]

  • تصاویر فانتزی آرایشگاه مناسب لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و...

    با در 2016-10-12 - 7 نظرات

    عکس لوگو ، بنر ، کارت ویزیت و… برای آرایشگر ، آرایشگاه و سالن زیبایی تصاویر فانتزی بسیار هنرمندانه و ارزشمند مناسبی برای استفاده به عنوان عکس کارت ویزیت ، بنر یا لوگو آرایشگاه شما آماده و رایگان در اختیار شما آرایشگران هنرمند ماتیکی قرارگرفته است. امیدواریم رضایت شما را جلب کنند و موفقیت بیشتری […]

  • Bio اینستاگرام

    آرایشگران و سالن های زیبایی چگونه تبلیغات کنند؟

    با در 2017-08-03 - 3 نظرات

    نکات تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام برای آرایشگر ها، آرایشگاه ها و کلینیک زیبایی. آموزش ساخت و بهینه سازی پیج اینستاگرام و شناخت پیج مناسب برای تبلیغ آرایشگاه و خدمات زیبایی آموزش ادمینی اینستاگرام آرایشگر

  • عکس از مدل های نقش حنا روی بدن و آموزش تهیه حنا برای طراحی

    با در 2017-03-12 - 0 نظرات

    نقش حنا (طراحی حنا ) شاید شماهم می دانید که درعصر مدرن نیز در بزرگترین مراکز زیبایی و آرایشی دنیا از “حنا” به عنوان یکی از مواد آرایشی کاربردی و مفید استفاده می شود. در این صفحه تعداد زیادی عکس جدید از طرح های مختلف نقش حنا روی بدن ( تتو موقت ) برای سلیقه […]

  • تصاویر آرایش دور چشم و میکاپ جدید

    با در 2016-11-07 - 0 نظرات

    تصاویری متنوع از انواع مد جدید آرایش دور چشم و میکاپ 2017 با سلام به همه عاشقان آرایش و زیبایی و بانوان خوش سلیقه ایران زمین در این پست از بلاگ براتون تعدادی از جدیدترین و بروزترین مدلهای آرایش دور چشم یا میکاپ چشم ( Eye makeup ) آوردیم… چطور چهره ، پکلها و دورچشم خود […]

در اینستاگرام و کانال تلگرام ما ویدئوهای آموزشی و تصاویر مد، فشن و آرایشی و زیبایی بیشتری ببینید:

  • follow
  • follow
  • salonzibaei
  • salonzibaei